Talento Game
Podstawowe informacje o projekcie i jego rezultacie – grze Tajemnice Aeropolis.
Projekt „TalentGame – Metodyka i narzędzia badania predyspozycji i
zainteresowań zawodowych uczniów”, pomaga uczniom w poszukiwaniu
i rozwijaniu talentów oraz w podejmowaniu kluczowych wyborów życiowych.
TalentGame dotyczy sfery doradztwa zawodowego oraz badania predyspozycji
zawodowych dzieci w rożnych kategoriach wiekowych (7+, 12+, 16+) przy
wykorzystaniu bardzo nowoczesnego, atrakcyjnego dla nich narzędzia –
diagnostyczno-edukacyjnej gry komputerowej.
Jest to innowacyjne przedsięwzięcie, nie mające odpowiednika w skali
europejskiej.
Projekt był realizowany przez konsorcjum 3 firm: IDEA! Management Consulting Sp. z o.o. (Lider), UseLab Sp. z o.o. oraz Frontier C/B Systems Sp. z o.o., finansowany zaś ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach III Priorytetu POKL „Wysoka jakość systemu oświaty”.
Fantastyczny rezultat projektu TalentGame.
Powstała produkcja, łącząca elementy gry komputerowej i filmu animowanego z wbudowanym znormalizowanym narzędziem diagnostycznym. Inspirację do stworzenia konceptu gry stanowiła teoria typów osobowości zawodowej Hollanda, bardzo ceniona przez doradców zawodowych.
Fabuła gry ma charakter przygodowy i osadzona jest w konwencji realistycznej. Gracz wędruje przez 6 światów, symbolizujących różne nastawienia zawodowe, np. artystyczne, naukowe, społeczne.
Podczas gry przeżywa pasmo przygód, w trakcie których wykonuje zadania diagnostyczne oraz poznaje swoje uzdolnienia w różnych dziedzinach i przejawach życia.
Po ukończeniu gry uczeń i jego rodzice będą mogli zapoznać się z raportem nt. predyspozycji, poziomu tzw. kluczowych kompetencji ucznia i rekomendacjami zawodowymi.
Do kogo skierowany jest projekt?
Grupy docelowe wybrane zostały ze względu na realną potrzebę korzystania z rozwiązań wspierających diagnozę predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów, zaangażowanie w proces doradztwa zawodowego. Projekt skierowany jest do szerokiej grupy odbiorców: uczniów w trzech grupach wiekowych: 7+, 12+ i 16+, rodziców, nauczycieli, pedagogów szkolnych, doradców zawodowych, jak również instytucji oświatowych prowadzących doradztwo edukacyjno-zawodowe, szkół i placówek oświatowych różnego szczebla, kuratoriów oraz poradni psychologiczno-pedagogicznych w całej Polsce.
Jak dotrzeć do TalentGame ?
Narzędzie zostało udostępnione bezpłatnie wszystkim szkołom, kuratoriom, doradcom zawodowym. Ponadto zrealizowana była masowa dystrybucja gry poprzez inserty do gazet (z instrukcją). Każde dziecko może samodzielnie lub w obecności rodzica, nauczyciela czy doradcy zawodowego dokonać oceny swoich predyspozycji zawodowych, a po zakończeniu gry – wygenerować raport z opisem swoich preferencji zawodowych.